lördag 12 december 2009

Lucia

Igår var Caroline med i luciatoget på skolen. Det var elever i 2 o 3.klasse som fikk gå iår, og som de sang. En av de beste luciatog jeg har sett, og det var jeg ikke alene om å si etterpå.(jaja, klart at alle som var der hadde et barn i toget..). Caroline leste det förste adventsverset også. Kunne så vitt höre hva hun sa, og mitt kamera fikk ikke fanget opp det idet hele tatt. Nå stod man lengst bak også..
Julestemning fikk man jo iallefall med disse flinke barna.
På mandag e det Leias tur til å gå väre Lucia....alle jentene skal vel väre det...med hver sin lyskrone, det ser vi fram imot. Det blir förste gangen for Leia, ifjor fikk hun vinterkräksjukan natten före stakkarn.

Etter skolens fine Luciatog, reiste Leia og jeg til Enköping for å fikse noen julegaver. Nå e det bare Torbjörn som jeg ikke kan finne på til....har ingen peiling på hva jeg skal kjöpe til den mannen. Har kjöpt det vanlige på Dressmann, men skulle jo gjerne ville overraske litt også.

På ÖB fant jeg en utrulig söt dokke som Leia skal få fra sine söstre. Leia tror at det e Caroline som skal få den :-). Var jo egentlig ferdig med gavene til ungene, men når denne dokka dukket opp..igjen, så måtte jeg bare ha den. Så samme dokke på ÖB ifjor til jul, angra resten av året at jeg ikke kjöpte den. Som liten elsket jeg dokker ( gjör nok det enda), og en gang vi var i Danmark, så så jeg en babydokke med dåpskjole..åå så fin den var. Mamma syns også den var fin, og angra nok lenge at ho ikke kjöpe den. Samme år fikk jeg min Zapf Creation dokke til jul, ikke helt samme dokka som vi så i Danmark, men den ble jeg veldig glad for..Tror på en måte at våre barn ikke kommer til å huske det de fikk til jul når de bli voksne..jeg husker kartongen og allt. Våre barn får nok så mye så at det ikke blir så spesiellt.

Huff, detta blei nok et kjedelig innlegg, men det e jo frivillig å lese det :-)).

Nå skal det fikses frokost, idag blir det en tur til Barkarby for å kikke på den fine lampa på Bauhaus.


Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar